•   poniedziałek, 14 października 2019
poradnik

Nieuczciwe praktyki sprzedażowe

Niemal każdy z nas korzysta z usług różnorakich firm. Posiadane przez nas smartfony obsługiwane są przez operatorów, korzystamy z telewizji cyfrowej, bankowości, oferty sklepów i dostawców internetu. Nic więc dziwnego, że wybierając konkretny produkt, staramy się znaleźć jak najatrakcyjniejszą ofertę. Wielokrotnie korzystamy wówczas z porównywarek cen i sprawdzamy promocje czy tez nowości na rynku. Firmy próbują nas do siebie przekonać najróżniejszymi sposobami - nie zawsze jednak korzystają z uczciwych praktyk, które nie wzbudzają zastrzeżeń. Do podobnych wniosków doszedł też niedawno UOKiK.

Zapowiedź kar dla dużych firm

O czym dokładnie mowa? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zainteresował się ostatnio cenami promocyjnymi i podstawowymi towarów i usług. Na celowniku urzędu znalazły się między innymi Orange, UPC i Vectra. Oferta ich usług przedstawiana jest potencjalnemu klientowi od razu w formie rabatowej, która obowiązuje tylko przy spełnieniu określonych warunków (np. przy zgodzie na e-fakturę i wyrażeniu zgód marketingowych). Klient nie jest natomiast informowany o cenie podstawowej, która go obowiązuje w przypadku niespełnienia powyższych wymagań. UOKiK wezwał do zmiany nieuczciwych praktyk i zagroził wysokimi karami. Więcej na ten temat możecie przeczytać pod adresem https://pinbook.pl/wiadomosci/uokik-zapowiada-wielkie-kary.

 

Zobacz również